пʼятниця, 4 лютого 2022 р.

Поради батькам «Тривожність дітей. До чого вона може призвести»

 

Поради батькам «Тривожність дітей. До чого вона може призвести»



Шановні батьки, будьте уважними до своїх дітей!
Пам’ятайте, що кожна дитина – індивідуальність, особлива і неповторна

Тривожність — це індивідуальна психологічна особливість, яка виявляється в підвищеній схильності почуватися занепокоєним за будь-яких життєвих ситуацій, у тому числі тих, які взагалі не можуть викликати тривоги.

Як розпізнати тривожних дітей?


   1. Їх відрізняє надмірне хвилювання, при чому іноді вони бояться не самої події, а її передчуття.

2. Часто вони очікують найгіршого.

3. Діти відчувають себе безпорадними, остерігаються грати в нові ігри, приступати до нових видів діяльності.

4. У них високі вимоги до себе, вони надто самокритичні.

5. Рівень їх самооцінки низький, такі діти насправді думають, що гірші інших у всьому, що вони негарні, нерозумні, незграбні.

6. Вони шукають підтримки, схвалення від дорослих у всіх справах.

7. Постійно хвилюються.

8. Важко концентрують увагу на чомусь.

9. М`язове порушення (наприклад, в області обличчя, шиї).

10. Роздратованість.

11. Порушення сну.

  

  Тривожні діти почуваються безпомічними, бояться розпочинати нові види діяльності, мають незначний досвід спілкування порівняно з однолітками. Як наслідок — рівень самооцінки дитини знижується. Для них характерними є також і соматичні проблеми: біль у животі, головний біль, запаморочення, спазми в горлі, утруднений поверхневий подих; під час проявів тривожності вони часто відчувають сухість у роті, клубок у горлі, слабкість у ногах, прискорене серцебиття. Як правило, тривожні діти не повідомляють про свої проблеми відверто, а іноді навіть приховують їх.

Чому дитина стає тривожною?

     Рівень тривожності дитини багато в чому залежить від тривожності дорослих, які її оточують: висока тривожність педагога або батьків передається дитині.
    Тривожність дітей може підвищуватися і в тому разі, якщо батьки незадоволені своєю роботою, житловими умовами, матеріальним становищем тощо.

Причинами тривожності та пасивності можуть бути:

• неуважність батьків,

• напружені емоційні обставини вдома,

• суперечливі вимоги дорослих, а також дитячі страхи. — відсутність у дітей відчуття фізичної безпеки;

• відкидання і ворожість, що демонструються дорослими;

• дитина, як дзеркало, відображає батьківські тривоги;

• до дитини пред’являються завищені вимоги;

• авторитарний стиль спілкування дорослого з дитиною;

• негнучка, догматична система виховання;

• несприятливі мікросоціальної та побутові умови;

• протиріччя між високими домаганнями, викликаними захвалювання і реальними можливостями дітей.

Наслідком збільшення тривожності у дитини є зниження рівня її самооцінки, яке, у свою чергу, спричиняє зниження навчальних досягнень, закріплення неуспіху. Непевність у собі викликає в дитини бажання бездумно дотримувати вказівок дорослого, пасивність, формальне засвоєння здобутих знань, острах виявити будь-яку ініціативу.

Як краще спілкуватись з тривожною дитиною?

• Звісно, усім дорослим відомо, що не можна порівнювати дітей одне з одним.

• Крім цього, під час виховання таких дітей бажано уникати будь-яких змагань і видів діяльності, умовами яких є порівняння досягнень одних дітей із досягненнями інших. У ситуації з тривожною дитиною краще порівняти досягнення дитини з її ж результатами, які було отримано, наприклад, тиждень тому. Навіть якщо дитина зовсім не впорається із завданням, у жодному разі не можна говорити, що вона виконала його гірше за решту дітей.

• Виховуючи тривожних дітей, не рекомендується також робити щось таке, що передбачає врахування швидкості;

• не можна підганяти та квапити їх;

• необхідно, як ми вже згадували, уникати змагальних моментів під час повсякденної діяльності та ігор.

• Включення дитини в будь-яку нову ситуацію повинно відбуватися поступово, починаючи з поетапного знайомства з людьми, повідомлення правил, умов, звикання до приміщення та ін.

• Важливо хвалити таких дітей навіть за незначні успіхи, відзначати їх у присутності інших людей — це підвищує самооцінку тривожної дитини. Похвала обов’язково повинна бути щирою, тому що діти гостро реагують на фальш; дитина обов’язково повинна знати, за що її похвалили.

• Намагайтеся робити дитині якнайменше зауважень. Будьте послідовними у своїх діях, не забороняйте дитині без будь-яких причин те, що дозволяли їй раніше.

Як підвищити самооцінку дитини?

• Безумовно приймати її.

• Активно слухати її переживання і потреби.

• Бувати разом (читати, грати, займатися).

• Не втручатися в її заняття, з якими вона справляється.

• Допомагати, коли просить.

• Підтримувати її успіхи.

• Ділитися своїми відчуттями (довіряти).

• Конструктивно вирішувати конфлікти.

• Використовувати в повсякденному спілкуванні привітні фрази. Наприклад: «Мені добре з тобою, я рада тебе бачити…», «Добре, що ти прийшов…», «Мені подобається, як ти…», «Я по тобі скучила…», «Ти, звичайно, справишся…», «Як добре, що ти у нас є».

• Обіймати не менше чотирьох, а краще по 8 разів на день.



Немає коментарів:

Дописати коментар