пʼятниця, 3 березня 2023 р.

Як допомогти підлітку зберегти концентрацію під час навчання?

 

Освітній Центр Верховної Ради України та Центр психологічної підтримки «ОбійМи» у мережі Facebook опублікували 5 порад для батьків тих підлітків, які продовжують навчання.

  • Зверніть увагу, що ці рекомендації не стосуються фронтових зон, бо будь-яка концентрація на навчанні потребує відчуття безпеки, яке в подібних умовах, на жаль, неможливе.

1) Повітря
Провітріть приміщення за 15-20 хвилин до того, як підліток сяде за домашнє завдання або інші завдання з концентрацією уваги. Якщо дозволяє погода — залиште кватирку відчиненою.

  • Ідеальне поєднання — свіже повітря + легка зарядка, щоб розігнати кров і насичити мозок киснем.

2) Оточення
За можливості, забезпечте підлітку приміщення, де його ніхто не потурбує і не буде зайвого шуму. Хоча б куток зі столом та стільцем, повз які не будуть постійно ходити туди-сюди. Не відволікайте дитину, чистка картоплі почекає.

  • «Якщо у приміщенні, де навчається підліток, шумно — дозвольте йому ввімкнути у смартфоні плейлист, скоріш за все він уже звик під нього працювати», — зауважують спеціалісти Центру психологічної підтримки «ОбійМи» .

3) «Їжте слона» по частинах
Допоможіть дитині виробити навичку аналізувати завдання, ділити його на частини та виконувати їх поступово. Покажіть, що стратегія «осягнути неосяжне» неконструктивна, але з завданням простіше впоратися, якщо зрозуміти послідовність кроків.

4) Техніка «25+5»
Робота за часовими проміжками пропонує працювати над завданням 25 хвилин, а потім 5 хвилин відпочивати. Час відпочинку фахівці рекомендують витратити на чай, розминку, але ні в якому разі не на іншу роботу. Якщо завдання невиконане за перший проміжок часу — в цьому немає біди. Але якщо підліток «втягнувся» і проігнорував дзвінок для відпочинку — не переривайте його

5) Чергування
Ідея «зробити все складне, а потім просте» може бути спокусливою для батьків (бо найскладніші завдання будуть виконані), але мозку потрібен час, щоб «розігнатися».
Ідея «зробити все просте, а потім складне», навпаки, приваблива для підлітка, але також є неефективною.
Найкраще, що можна спробувати — це чергувати завдання у форматі «просте-шматок складного-просте». Спочатку мозок «розігріється», направить максимум ефективності на складні моменти, а після цього відволічеться.

Немає коментарів:

Дописати коментар