Освітній Центр Верховної Ради України та Центр психологічної підтримки «ОбійМи» у мережі Facebook опублікували 5 порад для батьків тих підлітків, які продовжують навчання.
- Зверніть увагу, що ці рекомендації не стосуються фронтових зон, бо будь-яка концентрація на навчанні потребує відчуття безпеки, яке в подібних умовах, на жаль, неможливе.
1) Повітря
Провітріть приміщення за 15-20 хвилин до того, як підліток сяде за домашнє завдання або інші завдання з концентрацією уваги. Якщо дозволяє погода — залиште кватирку відчиненою.
- Ідеальне поєднання — свіже повітря + легка зарядка, щоб розігнати кров і насичити мозок киснем.
2) Оточення
За можливості, забезпечте підлітку приміщення, де його ніхто не потурбує і не буде зайвого шуму. Хоча б куток зі столом та стільцем, повз які не будуть постійно ходити туди-сюди. Не відволікайте дитину, чистка картоплі почекає.
- «Якщо у приміщенні, де навчається підліток, шумно — дозвольте йому ввімкнути у смартфоні плейлист, скоріш за все він уже звик під нього працювати», — зауважують спеціалісти Центру психологічної підтримки «ОбійМи» .
3) «Їжте слона» по частинах
Допоможіть дитині виробити навичку аналізувати завдання, ділити його на частини та виконувати їх поступово. Покажіть, що стратегія «осягнути неосяжне» неконструктивна, але з завданням простіше впоратися, якщо зрозуміти послідовність кроків.
4) Техніка «25+5»
Робота за часовими проміжками пропонує працювати над завданням 25 хвилин, а потім 5 хвилин відпочивати. Час відпочинку фахівці рекомендують витратити на чай, розминку, але ні в якому разі не на іншу роботу. Якщо завдання невиконане за перший проміжок часу — в цьому немає біди. Але якщо підліток «втягнувся» і проігнорував дзвінок для відпочинку — не переривайте його
5) Чергування
Ідея «зробити все складне, а потім просте» може бути спокусливою для батьків (бо найскладніші завдання будуть виконані), але мозку потрібен час, щоб «розігнатися».
Ідея «зробити все просте, а потім складне», навпаки, приваблива для підлітка, але також є неефективною.
Найкраще, що можна спробувати — це чергувати завдання у форматі «просте-шматок складного-просте». Спочатку мозок «розігріється», направить максимум ефективності на складні моменти, а після цього відволічеться.
Немає коментарів:
Дописати коментар